W dniach od 25 kwietnia do 3 maja 46 gimnazjalistów wraz z S. Angelą, p. Ewą, p. Adą, p. Kasią, p. Agatą i z p. Sławkiem -kierowcą , udało się na wycieczkę nad morze. W tym roku do Władysławowa. Od przyjazdu przez cały nasz pobyt towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda i wspaniała atmosfera. Mieliśmy możliwość uczestniczyć w wielu wycieczkach i atrakcji nam nie brakowało. W Dzień Kanonizacji Jana Pawła II łączyliśmy się z tłumem wiernych zebranych na Placu Świętego Piotra w Rzymie i przez transmisję telewizyjną na dużym ekranie oglądaliśmy to niesamowite i historyczne wydarzenie.

Zobacz zdjęcia w galerii

Uczestniczyliśmy w Mszy Św. dziękczynnej w kościele parafialnym. Byliśmy na wystawie poświęconej naszemu Rodakowi, siedzieliśmy na ławeczce papieskiej i zjedliśmy papieskie kremówki.

Jeden dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Gdańska. Pan Przewodnik powiedział nam wiele ciekawostek o mieście. Miasto położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia Motławy do Wisły, nad Zatoką Gdańską, na Pobrzeżu Gdańskim. Jest to miasto o ponad tysiącletniej historii, którego tożsamość na przestrzeni wieków kształtowała się pod wpływem różnych kultur. Gdańsk był ongiś również miastem królewskim i hanzeatyckim, posiadał prawo do czynnego uczestnictwie w akcie wyboru króla, w XVI w był najbogatszym w Rzeczypospolitej.. Miasto było też ważnym ośrodkiem kulturalnym. Gdańsk uznawany jest za symboliczne miejsce wybuchu II wojny światowej oraz początku upadku komunizmu w Europie Środkowej. Na terenie miasta znajdują się liczne zabytki architektury, działa w nim wiele instytucji i placówek kulturalnych. Gdańsk stanowi jeden z najcenniejszych zespołów zabytkowych w Polsce pomimo że prawie całe historyczne śródmieście zostało odbudowane po ostatniej wojnie, a znaczna część zabytków ruchomych uległa zniszczeniu bądź rozproszeniu.

Istotne zabytki Gdańska, które zobaczyliśmy znajdują się na Głównym Mieście (Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Dom Uphagenów) i Starym Mieście (Wielki Młyn, Ratusz Starego Miasta, kościół św. Katarzyny), główne znajdują się wzdłuż Drogi Królewskiej reprezentacyjnej ulicy Gdańska – Długiej. Na Głównym Mieście znajduje się również Bazylika Mariacka Wniebowzięcia NMP – największa średniowieczna świątynia z cegły na świecie. Do 1939 istniała Wielka Synagoga.

Do ważnych miejsc w Gdańsku należy również Westerplatte, Twierdza Wisłoujście oraz katedra w Oliwie i słynne organy.

Byliśmy także na Helu, gdzie płynęliśmy statkiem i zobaczyliśmy Fokarium, które zrobiło na nas wielkie wrażenie. Pokaz karmienia fok i trening medyczny przyciąga każdego kto przybywa na Hel.

W Gdyni byliśmy w Akwarium oraz zwiedzaliśmy statki: DAR POMORZA I BŁYSKAWICA. W Sopocie byliśmy na Molo.

Na miejscu również nie brakowało nam atrakcji- bawiliśmy się w podchody, budowaliśmy zamki z piasku na plaży. Byliśmy też w Wesołym Miasteczku. Toczyły się rozgrywki siatkówki. Wieczorami podziwialiśmy zachody słońca. Pan Sławek organizował karaoke, dyskoteki, ognisko. Bardzo specyficznym wydarzeniem był Wieczór Kaszubski i kapela, która uczyła nas języka, piosenek i zwyczajów, charakterystycznych dla tego regionu Polski.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy Zamek w Malborku i odebraliśmy zasłużone nagrody w McDonaldzie. Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy. Po tygodniowym odpoczynku wróciliśmy do Łańcuta. W tym miejscu pragniemy podziękować tym, dzięki którym mieliśmy tyle atrakcji. Dziękujemy Panu Burmistrzowi Stanisławowi Gwizdakowi za dofinansowanie do wyjazdu. Dziękujemy również Ks. Proboszczowi Tadeuszowi Kocórowi za wsparcie materialne i duchowe oraz Supermarketowi REAL w Rzeszowie jak i wszystkim uczniom zaangażowanym w akcje charytatywne przed wyjazdem. Swoją wdzięczność kierujemy również do organizatora i kierownika wyjazdu- Siostry Angeli oraz do Wychowawców za troskę i dbanie o nasze bezpieczeństwo. Oczywiście mamy nadzieję, że w przyszłym roku również uda się zorganizować tak wspaniałą wycieczkę.